اقتصاد

Pantera Capital که توسط FTX ضربه سختی خورده بود، اکنون چگونه است؟

Pantera Capital که توسط FTX ضربه سختی خورده بود، اکنون چگونه است؟

نویسنده: sky53 ττ، منبع: توییتر نویسنده @sky_gpt

@PanteraCapital زمانی به شدت در FTX سرمایه‌گذاری کرد و FTX در نوامبر بود 2022 Pantera با سقوط شرکت در ماه مارس ضربه سختی خورد.

در واقع، به نظر می رسد سبک Pantera برای سرمایه گذاری هنگفت در یک پروژه، همیشه به سبک Pantera بوده است، برای مثال، سال گذشته گفت که سرمایه گذاری در Ton بزرگترین سرمایه گذاری آن است.

کارمندان سابق به من گفتند که صندوق ثانویه Pantera با همه توکن‌ها به جز BTC و ETH به عنوان تراکنش‌های ارز میم رفتار می‌کند. بنابراین این ماهیت بازار ارزهای دیجیتال را نیز منعکس می‌کند:

همه توکن‌ها، به جز BTC، ETH و Sol که نصف آن‌ها به حساب می‌آیند، میم هستند. چه یک ارز VC/پروژه که در لایه ها بسته بندی شده باشد (مانند تیم هاروارد برکلی، تاییدیه برتر VC) یا Dogecoin که با قیمت 1000 دلار آمریکا باز شده است، در اصل همه آنها میم هستند و هیچ کس چنین نیست. بهتر از دیگری به عنوان سرمایه گذاران خرد، ما مجبور نیستیم برای بسته بندی هزینه ای بپردازیم.

چرا برخی از استارت‌آپ‌های ستاره فعلی شرکت‌های بزرگ را هنگام استخدام ترجیح می‌دهند؟ من در مورد اینکه چه کسی توانایی بیشتری دارد، Dachang یا Caimang صحبت نمی کنم، اما نکته اصلی این است که این پروژه ها به خوبی برای دور بعدی تامین مالی بسته بندی شده اند.

@PanteraCapital اگرچه متحمل زیان‌های سنگین شده است، اما هنوز هم crypto vc درجه یک است، زیرا og vc در سال 2013 واقعاً خجالت‌آور بود و هنوز هم سرمایه‌های زیادی را جمع‌آوری کرده است. احساس می‌کنم بار دیگر سرمایه‌گذاری هنگفتی روی تن انجام داده است که آن هم تحت فشار نرخ بازدهی و اعتبار صندوق است.

بنیانگذار، شریک مدیریت: @dan_pantera Pantera را در سال 2003 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تأسیس کرد و بعداً دفتری را در جاده سند هیل در سیلیکون ولی افتتاح کرد. بعداً او با جوی کروگ، بنیانگذار Augur، اولین پروژه بزرگ اتریوم، به سراغ ارزهای دیجیتال رفت. مورهد قبلاً تجارت کلان جهانی در Tiger Management را رهبری می کرد، جایی که او به عنوان “Tiger Cub” شناخته می شد.

شریک مدیریت: @veradittakit شریک سابق Strive Capital با تمرکز بر سرمایه گذاری در زمینه موبایل. استارت‌آپ سابق تجمع معاملات روزانه Urban Spoils.

مدیر پورتفولیو: @cosmo_jiang Nova River سابق، مدیر عامل Hitchwood Capital، Apollo Global Management، Evercore Partners.

رئیس محتوا: @Erik_M_Lowe در سال 2017 به Pantera ملحق شد، در ابتدا به عنوان یک همکار روابط سرمایه گذار.

به طور خلاصه، اگرچه Pantera به شدت توسط FTX آسیب دیده است، اما همچنان یکی از Vc های برتر است.

برای LP، از منظر بازده خالص، Pantera در حال حاضر تحت فشار نرخ بازدهی است، زیرا نرخ بازده قبلی بسیار ضعیف بود و فشار بر جذب سرمایه، تزریق سرمایه مناسب در حال حاضر ممکن است خوب باشد انتخاب

برای کارآفرینان، منابع Pantera ممکن است کمک بیشتری به پروژه ها، به ویژه در بازار آمریکای شمالی کند.

برای سرمایه‌گذاران خرد، نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری گذشته Pantera خیلی خوب نبود، و حتی برای LP هم خوب نبود، چه رسد به سرمایه‌گذاران خرد. ممکن است در آینده نزدیک تغییراتی به وجود بیاید، پس بهتر است توجه مناسب داشته باشید و به سرعت وارد و خارج شوید.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا